Tuesday, March 6, 2012

29. Masak

Hi....Tajuk hari ini adalah masak..hehehe..sebenarnya saya nak cerita tentang masak..akan tetapi...saya malas nak post gambar..ok takpa..kemudian2 nnti saya akan post kan..hehehe..

Ok nak citer pasal masak ni..sebenarnya saya mmg x pandai memasak masa bujang..time kat skolah dulu saya duduk kat asrama..so since dok asrama..saya x penah masak...time balik kg..saya akan tidur sepuas-puasnya...hehehe...manakala mak saya akan memasak dgn hebatnya...saya x pernah amik tahu hal memasak...

Akan tetapi...kekeke..masa bujang dah keja..time weken kalau kami ke pasar tani...maka kami akan main masak2 kat dapur umah sewa saya di Kelana Jaya...Sampai lah ketika nya saya kawen..bila kawen tu ..saya rajin jugak masak..sbb masa tu nak save bajet...hari2 saya akan masak..tp mmg x sedap lah..sbb saya x pandai sgt nak masak...

TAPI disebabkan saya terikat dgn project..makanya..tiap2 hari plg awal saya balik adalah jam 11 mlm..iya..percaya atau pon dak..almost everyday ya hadik2..time tu saya dah ada nurin...jd setiap hari nurin dan ayahnya akan amik saya kat opis tgh2 mlm buta..maka setiap hari..hasben saya makan di kedai..masa tu saya mmg takleh nak buat apa...hari2 makan di kedai...mmg sampai tak tau la nak makan apa...

lepas 5 thn berlalu..saya pon dapat keja yg tak perlu stayback...jd saya boleh balik normal time org balik opis..so saya dgn happy nya memasak tiap2 hari sampai skarang saya dah tatau nak masak apa...tp tipu la kan kalau tiap2 hari saya masak..time2 saya malas..nak basuh baju...or penat...saya ajak la en hasben saya makan kat luar..weken pon saya makan kat luar...

ohh panjang nya saya membebell....ok la ..saya berundur dulu lah ya...nnti saya merepek lg..bye bye..hehehehe

No comments: