Thursday, March 22, 2012

37. Breakfast

Setiap pagi..anak dara saya akan breakfast..sebenarnya dulu2 saya dah nekad..konon2 saya nak buat breakfast setiap la kan..tp saya kan manusia biasa...kadang2 malas..kadang rajin..tp selalunya MALAS tu lebih dr rajin...

So setiap hari...kalau malas...roti telor, roti coklat, roti canai....kalau lg malas indo mee...saya siram je air panas...tapi kalau rajin sikit saya up sikit bihun grg, mee grg...nurin ni x suka sgt nasik goreng..hehehe...

Kadang2 saya tanya dia..esok nak makan apa?? dia cakap ...esok nak makan indo mee...itu je la yg dia nak..mana boleh hari2 indo mee...botak kepala anakku..hehehe..so setiap hari..saya kena perah tenaga otak nak masak apa...walaupon simple mak ayam...tp tetap kena pk..sobssss..sobss...so utk menaikkan semangat saya..yg kadang2 agak luntuk tu..saya baca la blog2 masakan...akan tetapi saya tak sanggup plak nak bangun awal...(apa jenis mak saya ni kan??)..

Okla saya nak muhasabah diri...supaya saya lebih rajin..amin yarabbal alamin...

No comments: